Most, Litvínov - V úterý 28. dubna bude před areál Unipetrolu v Záluží u Litvínova dovezen dvanáctimetrový vysokotlaký separátor o váze 215 tun. Separátor byl vyroben českými strojírnami ZVU v Hradci Králové a jeho transport na vzdálenost dvě stě kilometrů začal v úterý 21. dubna. 215tunový separátor čekají celkem tři překládky. Do areálu Unipetrolu bude přepraven v úterý 28. dubna v odpoledních hodinách. Kvůli tomu dojde zhruba v 18 hodin ke krátkodobé uzavírce silnice I/27 v okolí areálu.
Unipetrol pokračuje v inspekci, revizi a modernizaci svých výrobních zařízení v litvínovském chemickém závodě. Modernizací prochází i krakovací jednotka v rafinérské části areálu.
„Dnešní kapacita a využití krakovací jednotky je oproti původní koncepci téměř dvojnásobná. Abychom zachovali účinnost separace štěpených uhlovodíkových fází, je nezbytné instalovat zcela nový vysokotlaký separátor,“ vysvětluje Tomáš Herink, člen představenstva skupiny Unipetrolu zodpovědný za investice, výzkum a vývoj, důvody, které vedly k pořízení nového zařízení.
Přepravou separátoru o hmotnosti 215 tun, objemu 39 m3, délce 12,2 metru a vnějším průměru 3,62 metru byla pověřena plzeňská společnost RÁDL, která se specializuje na přepravu těžkých a nadměrných nákladů. K těžkým tahačům MAN nebo Mercedes-Benz budou připojeny podvalníky s 12, 20 nebo 26 nápravami podle specifických podmínek na jednotlivých úsecích. Celková hmotnost největší použité soupravy je 340,5 t, na délku měří 58 metrů, na šířku 6,50 m a na výšku 5,25 m. Souprava s nadměrným nákladem se pohybuje po pozemních komunikacích průměrnou rychlostí 10 km/h.
V závěrečné fázi, v oblasti Mostu a Litvínova, čekají těžký transport tři náročné překládky. V Mostě Rudolicích došlo k přeložení separátoru z dvacetinápravového podvalníku na dvanáctinápravový. Druhé překládání se uskuteční v Litvínově z dvanáctinápravového podvalníku na přívěs s 26 nápravami.
Nepřehlédnutelná souprava dorazí v pondělí 27. dubna odpoledne na parkoviště u brány do litvínovského areálu, kde proběhne poslední, třetí, překládka opět na dvanáctinápravový přívěs. Poté dojde k transportu separátoru do areálu závodu. V areálu budou separátor sundávat dva jeřáby.