ROZHOVOR: Začíná velká rekonstrukce tramvajové trati! Koleje se někde napřímí, nebudou už na nich také končit auta
Daniel Dunovský. Foto: město Most
Most

Mostecko - Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova zahájí 1. dubna dlouho připravovanou modernizaci a rekonstrukci tramvajové trati z Mostu do Litvínova. Jak dlouho práce potrvají? Co vše to bude znamenat pro cestující? V rozhovoru odpovídá ředitel společnosti Daniel Dunovský.

Kterou část tramvajové trati čeká rekonstrukce jako první?

Prvního dubna vypukne velká rekonstrukce a zahájíme první etapu, která začíná od Záluží směr Litvínov. Náhradní autobusová doprava bude jezdit samozřejmě až k Citadele. Nicméně rekonstrukce končí před litvínovským nádražím.

Co se bude opravovat a proč je to nutné?

Tramvajová trať se v podstatě X let, desítek let, jenom udržovala, takže dojde ke kompletnímu stržení všech trolejových sloupů, trolejí, výměny všech kolejí, pražců a podloží. Dojde k odvodnění tramvajové trati. Tramvajová trať se na řadě míst napřímí, aby se zrychlila. Dojde k zabezpečení tím, že mezi tramvajovou trať a komunikaci budou osazeny vysoké betonové bariéry, tak aby nám auta nekončila v kolejích.

Jak dlouho bude trvat tato první etapa?

Celkovou dobu rekonstrukce máme 24 měsíců od zahájení. Je jenom na zhotoviteli, jak dlouho bude trvat první etapa. Počítáme, že to bude rozdělené plus mínus rok na rok.

Kde se potom bude pokračovat?

Až dojde k dokončení první etapy, tak zahájíme zkušební tramvajový provoz. Ve chvíli, kdy nám drážní úřad udělí povolení, tak se může přesunout rekonstrukce ze Záluží ve směru na Most. U Mostu se skončí dole u trianglu u Stovky. Takže po Mostě „dvojky“ budu jezdit normálně, ale jinak bude zase náhradní autobusová doprava.

Druhá etapa se bude tedy provádět v příštím roce?

Pevně doufám, že to takhle dopadne, abychom příští rok plynule přešli na druhou etapu.

https://www.youtube.com/watch?v=QNeKj5V6P74

Jak se na rekonstrukci dopravní podnik připravil?

Vozový park jsme doplnili o devět kusů kloubových autobusů. Samozřejmě starších, ale plně funkčních z pražského dopravního podniku. Máme problém malinko v tuto dobu sehnat řidiče, protože potřebujeme 12 řidičů autobusů navíc. Máme v plánu využít pět z Mostu a sedm z Litvínova. V této době jich máme dost nemocných nebo v karanténě. Takže děláme intenzivně nábor, ale ne vždy se podaří toho řidiče přivést.

Jak se odstávka tramvajového provozu projeví na jízdních řádech?

Budeme dodržovat jízdní řády, tak jak jsou. To znamená, že tramvaj pojede, jak má a na ni bude plynule navazovat autobus.

Dotkne se nějak obyvatel Mostu první etapa rekonstrukce?

Vlastně vůbec. Normálně budou jezdit dál tramvají. Budou jezdit „jedničky“, „čtyřky“, „trojky“, „dvojky“. A jediné nepohodlí pro naše cestující vznikne v Záluží, kde budou muset přestoupit na přistavený autobus.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru